"Niech pożywienie będzie lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem." Hipokrates (460-370 p.n.e.) Niech Was nie zmyli tytuł bloga. Strona ta jest nie tylko o przyprawach,ale również o ziołach, roślinach, owocach i wszystkich naturalnych i zdrowych produktach ,które mogą przynieść nam zdrowie i zadowolenie z życia. Ten blog jest o zdrowym, naturalnym i smacznym odżywianiu.

poniedziałek, 22 czerwca 2015

ZIELONA KAWA - czy rzeczywiście odchudza?

Kawa zielona a odchudzanie

Zielona kawa to kawa nie poddana procesowi palenia. Ma ona sporo cennych właściwości zdrowotnych, jednak najbardziej słynie z tych - odchudzających. Lecz czy rzeczywiście odchudza?

Zielona kawa jest całkiem inna od tej palonej. Już sam zapach i smak zielonej kawy po jej przygotowaniu jest dalece odmienny od tradycyjnych naparów tego napoju. Zielona kawa ma całkiem inne właściwości niż palona. Mówi się, że czarna kawa nie odchudza, ale odwadnia i podnosi poziom hormonów wywołujących stres. Skąd biorą się odchudzające właściwości zielonej kawy?


Zielona kawa - czy naprawdę odchudza?

Żaden suplement diety, żadna tabletka i nic innego nie zastąpi nam zdrowego odżywiania i codziennej porcji aktywności fizycznej. Pamiętajmy o tym, że nie ma cudów.
Jednak jeśli chcemy trochę "wspomóc" proces odchudzania - możemy się właśnie zieloną kawą zainteresować.  No właśnie - "wspomóc" - czyli musimy wiedzieć, że samo stosowanie zielonej kawy, bez dbania o formę fizyczną w połączeniu z racjonalnym odżywianiem nic nie da.

A więc jak to jest z tą zieloną kawa?
Kawa w swoich ziarnach zawiera około 900 różnych substancji chemicznych, do których należą kwasy organiczne, olejki eteryczne, witaminy, polifenole, diterpeny, akryloamid, czy trigonelina. Zielone ziarna kawy zawierają 0,3 – 2,3 % kofeiny związanej z kwasem chlorogenowym i to właśnie on odgrywa istotną rolę w fenomenie utraty masy ciała. Pierwsza myśl, jaka wam pewnie przyszła do głowy to to, że musi to być wyjątkowa substancja. Nic bardziej mylnego. Kwas chlorogenowy zaliczany do polifenoli (a ściślej do fenelokwasów) występuje dość pospolicie w żywności.

fot. KLIK


Przykłady  (podana zawartość jest na 1kg produktu):
- jabłko 200mg/kg,
- czereśnie 400mg/kg,
- czarna jagoda 2000mg/kg,
- ziemniaki gotowane 300mg/kg,
- ziarno kawowe surowe 65000mg/kg, ale w naparze to już tylko 500mg/dm3.

Rośliny zawierające kwas chlorogenowy to także np:
- suszone śliwki,
- owoce kakaowca, 
- głóg, 
- pokrzywa. 

Badania nad właściwościami kwasu chlorogenowego:

W badaniach klinicznych prowadzonych na grupie 12 zdrowych osób testowano wpływ dodatku kwasu chlorogenowego w różnych produktach z kawy, zawierających glukozę, na redukcję absorpcji glukozy. Wynik badań: dodatek owego polifenolu wywołał redukcję absorpcji glukozy na poziomie 6,9% w porównaniu z próbą kontrolną. Co więcej nie zaobserwowano takich efektów w próbach z kawą normalną albo bezkofeinową instant.
W innych porównawczych, 12 tygodniowych, podwójnie ślepych, losowo prowadzonych badaniach przyjrzano się wpływowi kawy wzbogaconej kwasem chlorogenowym na masę ciała 30 osób z nadwagą. Wynik badań: średnia utrata masy ciała uczestników badania pijących kawę z kwasem chlorogenowym wynosiła 5,4kg, a u badanych przyjmujących normalną kawę wyniosła 1,7kg. Wnioski nasuwają się same.
Dr Joe Vinson z Uniwersytetu w Scranton prowadząc badania w zakresie redukcji masy ciała z wykorzystaniem ekstraktu z zielonej kawy odkrył, że w 22 tygodniowym (5,5 miesiąca) okresie, 16 osób bardzo otyłych stosujących ww. ekstrakt zredukowało masę swojego ciała o około 10%. Wszystkie zastosowane dawki ekstraktu z zielonej kawy miały znaczący wpływ na redukcję poziomu cukru we krwi uczestników badania w porównaniu do ślepej próby nieotrzymującej ekstraktu. Zaobserwowano: zmniejszenie masy ciała o 8,04 ± 2,31kg, indeksu BMI o 2,92 ± 0,85 i procentowej zawartości tłuszczu o 4,44 ± 2,00% oraz mały spadek tętna serca o 2,56 ± 2,85 uderzeń na minutę. Dieta uczestników przez cały okres badań nie uległa znaczącej zmianie.

Zielona kawa ma aż trzykrotnie silniejsze właściwości przeciwutleniające niż zielona herbata!

Kwas chlorogenowy zmniejsza wchłanianie cukrów w przewodzie pokarmowym, dzięki czemu nasz organizm może czynniej czerpać ze swoich zapasów. Zwiększa też czułość komórek na insulinę. Posiada właściwości przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne.

To jednak nie wszystkie korzystne właściwości tego związku. Według  naukowców połączenie kwasu chlorogenowego z kofeiną wyraźnie orgranicza stopień przyswajania glukozy z pokarmu i obniża możliwość magazynowania przyswojonej glukozy w organizmie pod postacią tłuszczu. Właśnie to odkrycie sprawiło, że zielona kawa zaczęła być uważana za jeden z bardzo skutecznych środków na odchudzanie.
 

 Wiadomym jest więc, że kofeina i kwas chlorogenowy wpływają na przyspieszenie procesu odchudzania, jednak skuteczność zielonej kawy nie została do końca potwierdzona – nie wiadomo wciąż, czy efekt jej działania jest trwały i czy można polecać taki sposób odchudzania. Opinie osób stosujących zieloną kawę są różne. Moim zdaniem warto jest ją przetestować na sobie, jednak trzeba pamiętać, o czym już wcześniej wspomniałam, że nie zastąpi nam ona zdrowe, niskokalorycznej diety i ćwiczeń fizycznych.


Gdzie można kupić zieloną kawę?
Zieloną kawę kupisz tu: KLIK


A może zechcesz przeczytać jeszcze....


Źródła:
- bonavita.pl/napoj-uwazany-za-najskuteczniejszy-srodek-na-odchudzanie
- kurierlubelski.pl/artykul/1268870,zielona-kawa-sposobem-na-odchudzanie-hit-czy-mit,id,t.html?cookie=1
- poradnikzdrowie.pl/diety/suplementy/zielona-kawa-odchudzajacy-kwas-chlorogenowy-w-zielonej-kawie_40981.html
- naturalniezdrowy.com.pl/zielona-kawa/

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obejrzyj jeszcze