"Niech pożywienie będzie lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem." Hipokrates (460-370 p.n.e.) Niech Was nie zmyli tytuł bloga. Strona ta jest nie tylko o przyprawach,ale również o ziołach, roślinach, owocach i wszystkich naturalnych i zdrowych produktach ,które mogą przynieść nam zdrowie i zadowolenie z życia. Ten blog jest o zdrowym, naturalnym i smacznym odżywianiu.

sobota, 20 czerwca 2015

8 naturalnych sposobów na wzmocnienie kości (STOP dla osteoporozy!)

OSTEOPOROZA 

Ubytek masy kostnej to bezpośrednia przyczyna zrzeszotnienia kości, czyli osteoporozy, która objawiać się może bólami kości długich podczas ich obciążenia oraz podatnością na złamania. Osteoporoza rozwija się często u osób szczupłych, prowadzących siedzący tryb życia, mających ubogą, monotonną dietę, bardzo często występuje u kobiet po menopauzie.



8 naturalnych sposobów na wzmocnienie kości (STOP dla osteoporozy! )

1. RUCH

Już codzienna półgodzinna gimnastyka powoduje przyrost masy kostnej na poziomie 5 procent. Najlepiej aby to był ruch na świeżym powietrzu, co przy okazji pozwoli na naturalne uzupełnienie witaminy D3, niezbędnej do utrzymania prawidłowej struktury kośćca.
Warto również korzystać z słonecznych kąpieli! Źródłem witaminy D3, niezbędnej do prawidłowego przyswajania wapnia, powinny być oprócz kąpieli słonecznych, w chłodniejszych porach roku – umiarkowane, nadzorowane przez lekarza lub fizykoterapeutę naświetlania lampą kwarcową, kojarzone zazwyczaj z nagrzewaniem promieniowaniem podczerwonym.

2. SZKLANKA SOKU Z MARCHWI


Świeżo zrobiony sok z marchwi jest uważany za naturalny eliksir zdrowia. Poprawia odporność i witalność, jest bogactwem witamin i minerałów, w tym cennego dla kości wapnia.

3. FIGI

Zawierają one duże ilości wapnia i fosforu. Moczyć je trzeba przez noc w wodzie. Zaleca się je przy osteoporozie (zrzeszotnieniu kości) i osteomalacji ( rozmiękczeniu kości). Ponadto figi znakomicie regulują stolce przy zaparciach.

4. RODZYNKI


Rodzynki są polecane szczególnie kobietom przechodzącym menopauzę. W czasie przekwitania spada produkcja estrogenów, co powoduje wypłukiwanie wapnia z kości i osteoporozę. Zawarte w rodzynkach wapń i bor spowalniają ten proces. 

5. OGRANICZENIE KOFEINY

Kofeina zwiększa utratę wapnia z moczem. Dopuszczalna dawka to 2-3 kubki kawy dziennie.

6. ZIOŁA WSPOMAGAJĄCE UKŁAD KOSTNY

Pomocne są te zioła, które zawierają duże ilości krzemu rozpuszczalnego w wodzie: 

- ziele skrzypu, 
Skrzyp polny potrafi bardzo skutecznie absorbować różne minerały i dlatego zawiera je w sobie, ale w przeciwieństwie do większości innych roślin, dosłownie wypełniony jest krzemem. Wielka zawartość krzemu w skrzypie przyczynia się do wzrostu gęstości kości, czyli niejako doładowuje je wapniem.

- ziele rdestu ptasiego, 

- pokrzywa,

- liście babki lancetowatej,
Przetwory z babki wzmacniają i regenerują skórę, tkankę łączną, mięśnie i koście. Przyśpiesza proces zrastania się kości po złamaniach, łagodzi stany pourazowe, pomaga leczyć osteoporozę i zwyrodnienia kręgosłupa.

- kłącza perzu,

- fiołek trójbarwny,
Ma dzianie odtruwające i oczyszczające, poprawia metabolizm ,leczy schorzenia kości np.:w krzywicy, reumatyzmie, dyskopatii. Na zmiany kręgosłupa zaleca się odwar z ziół fiołka trójbarwnego, rzepiku i bukwicy oraz liści bylicy w równych porcjach.2 łyżki mieszanki zalewamy 2 szklankami ciepłej wody i gotujemy 5 minut, odstawiamy na 15 minut i przecedzamy. Lek pijemy 3 razy dziennie po ½ szklanki z dodatkiem miodu.

* Herbatka przeciw osteoporozie

Ziele skrzypu - 50g, liście pokrzywy - 30g, ziele rdestu ptasiego - 50g. Wziąć łyżkę stołową mieszanki na 2 szklanki wody, gotować 15-20 minut, pić 4 razy dziennie po 1/2 szklanki.

* Wzmacniająca kuracja wg prof. A. Ożarowskiego

Prof. A. Ożarowski zaleca tzw. kurację wiosenną, polegającą na codziennym piciu surowego soku wyciśniętego z młodych, świeżo zebranych pokrzyw ( przed okresem kwitnienia).


7. KOZIERADKA I SIEMIĘ LNIANE

Kozieradka pospolita działa wzmacniająco i stymuluje układ odpornościowy. Wzmacnia szkielet, korzystnie wpływa na stan szpiku kostnego, zapobiega demineralizacji kości oraz łagodzi stany zapalne i bóle aparatu ruchu.

Także siemię lniane jest bardzo korzystne dla  kości. Dzięki swoim właściwościom przeciwutleniającym oraz zdolności ograniczania utraty wapnia z moczem wpływa ono pozytywnie na metabolizm kości. W badaniu dotyczącym oddziaływania spożycia siemienia lnianego na kobiety w wieku pomenopauzalnym, niestosujące HTZ wykazano, że gdy włączono do ich codziennej diety 38 gramów (4 łyżki stołowe) mielonego siemienia lnianego, tempo resorpcji kości uległo zahamowaniu”.

Po pół łyżeczki mielonych nasion kozieradki i nasion lnu dodać do 1/2 szklanki naparu z ziela krwawnika. Pić 4 razy dziennie po 1/2 szklanki.

8.WZMACNIAJĄCA KĄPIEL

Zaleca się 3 -4 razy tygodniowo 10 - minutowe kąpiele całego ciała w odwarze z liści orzecha włoskiego w ilości 300 g na 1 wannę. Liście przez noc moczyć w zimnej wodzie, na drugi dzień zagrzać i dodać do kąpieli. Kąpać się przy temperaturze 37 C, a potem położyć się zaraz do łóżka. Dodać można do kąpieli napar wodny z kłączy tataraku.


Wymienione w artykule zioła pomocne w leczeniu osteoporozy kupisz tu: KLIK
Kozieradkę kupisz tu: KLIK
Siemię lniane: KLIK


Źródła:
- "Uzdrawiające mieszanki ziołowe" Wydawnictwo JOT, Jolanta Orłowska
- zioladobrenawszystko.pl/geriatria/zrzeszotnienie-kosci-osteoporoza-osteoporosis.html
- leczenienaturalne-halinaprzybylko.blogspot.com/2014_01_01_archive.html

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obejrzyj jeszcze