"Niech pożywienie będzie lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem." Hipokrates (460-370 p.n.e.) Niech Was nie zmyli tytuł bloga. Strona ta jest nie tylko o przyprawach,ale również o ziołach, roślinach, owocach i wszystkich naturalnych i zdrowych produktach ,które mogą przynieść nam zdrowie i zadowolenie z życia. Ten blog jest o zdrowym, naturalnym i smacznym odżywianiu.

wtorek, 31 marca 2015

ORZECHY NERKOWCA - miękkie, smaczne i zdrowe!

Orzechy nerkowca

Orzechy nerkowca rosną na wysokich, tropikalnych drzewach zwanych nanerczem bądź nerkowcem zachodnim. Warto również wiedzieć, iż korzyści wynikające z regularnej konsumpcji tych orzechów znacznie wykraczają poza przyjemne doznania smakowe!



Właściwości odżywcze orzechów nerkowca

- Zawierają one dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwas oleinowy, czyli taki, który występuje również w oliwie z oliwek. Posiada on korzystny wpływ na funkcjonowanie układu krążenia, również u osób chorych na cukrzycę. 

- Naukowcy podkreślają także, że prozdrowotny wpływ orzechów nerkowca na funkcjonowanie serca i układu krążenie wynika także z bogactwa przeciwutleniaczy. 

Specjaliści zalecają spożywanie garści orzechów nerkowca (lub innych) przynajmniej 4 razy w tygodniu, co pomoże zmniejszyć ryzyko chorób takich jak np. choroba niedokrwienna serca czy choroba wieńcowa.

- Mimo sporej zawartości tłuszczu obniżają tzw. zły cholesterol, pobudzają pracę mózgu, łagodzą stany depresyjne, zapobiegają atakom serca, poprawiają stan skóry, a także regulują poziom cukru we krwi.

- Stanowią także źródło miedzi – składnika mineralnego, którego niedobory mogą wiązać się z poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi, w tym anemią, pękaniem naczyń krwionośnych, osteoporozą, podwyższonym poziomem tzw. złego cholesterolu (LDL), arytmiami, zwiększeniem podatności na infekcje. Regularne spożywanie nerkowców, zapobiega powstawaniu niedoborów miedzi.

- Stanowią także źródło magnezu – pierwiastka pełniącego ważną rolę w gospodarce wapniowej, regulującym odpowiednie napięcie mięśni, wpływającym na kondycję psychiczną. Współcześnie modne jest stosowanie suplementów magnezu – tymczasem rozwiązaniem o wiele korzystniejszym jest uwzględnienie w jadłospisie orzechów nerkowca (oraz innych orzechów, pestek i nasion).

- Obecność cynku w nerkowcach sprawia, że zapobiegają one niedotlenieniu organizmu oraz poprawiają stan skóry, paznokci i włosów.

30 g orzechów nerkowca pokrywa ¼ dziennego zapotrzebowania na fosfor. Jego niedobór prowadzi do poważnych zaburzeń pracy serca i nerek. Dlatego bardzo ważne jest, aby nie spożywać ich tylko okazjonalnie, ale uczynić z nich stały składnik diety.

- Z kolei zawarte w orzechach nerkowca białko pełni funkcję budulcową dla organizmu.

Miękkie i smaczne

Orzechy nerkowa posiadają wielu zwolenników, ze względu na swój lekko słodkawy, maślany smak. Często można spotkać się z określeniem, iż są to najsmaczniejsze orzechy świata.  Są wyjątkowo miękkie, dlatego stanowią doskonałą przekąskę nawet dla tych, którzy zwykle odmawiali sobie chrupania orzechów przez tzw. „słabe zęby”


100 gram orzechów nerkowca = około 570 kcal


Orzechy nerkowca zwykle służą jako przekąska. Jednak są one również świetnym i zarazem wykwintnym dodatkiem do np. ciast, musli, jogurtu czy porannej owsianki ale także do dań głównych, makaronów, zapiekanek i wszelkich deserów.  Garść orzechów nerkowca może stać się samodzielnym drugim śniadaniem lub podwieczorkiem.


fot.KLIK

Fot.KLIK
Gdzie kupić orzechy nerkowca?
Orzechy nerkowca kupisz tu: KLIK


Źródła:
- zdrowe-zywienie.wieszjak.polki.pl/produkty/325212,2,Orzechy-nerkowca-koniecznie-warto-je-jesc.html
- potreningu.pl/articles/2013/orzechy-nerkowca--kilka-ciekawostek
- wiecejnizzdrowie.pl/orzechy-nerkowca/
- discovering.pl/orzechy-nerkowca-wlasciwosci-kalorie-witaminy/

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obejrzyj jeszcze