"Niech pożywienie będzie lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem." Hipokrates (460-370 p.n.e.) Niech Was nie zmyli tytuł bloga. Strona ta jest nie tylko o przyprawach,ale również o ziołach, roślinach, owocach i wszystkich naturalnych i zdrowych produktach ,które mogą przynieść nam zdrowie i zadowolenie z życia. Ten blog jest o zdrowym, naturalnym i smacznym odżywianiu.

poniedziałek, 29 września 2014

10 powodów dla których powinniśmy jeść ORZECHY LASKOWE!

Orzechy laskowe - zdrowa przekąska na zdrowie, urodę i młodość

Od jakiegoś czasu mamy jesień i oczywiście sezon na orzechy! Ale nie tylko teraz powinniśmy je jeść. Przeprowadzono badania, podczas których naukowcy dowiedli, iż osoby które regularnie jedzą orzechy żyją dłużej i to w lepszym stanie zdrowia. Wykazano, że systematyczna konsumpcja orzechów wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem zachorowania na groźne choroby, a w związku z tym korzystnie wpływa na oczekiwaną długość życia. 
A lubicie może orzechy laskowe? Niektórzy uważają je za najsmaczniejsze wśród wszystkich orzechów. Wiecie, że wystarczy garść orzechów laskowych, by ze sporą nawiązką zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na witaminę E, nieprzypadkowo nazywaną witaminą młodości i płodności? Nie dość, że usuwa ona z organizmu wolne rodniki, to jeszcze pomaga przy produkcji spermy, chroni przed poronieniami, chorobami serca i nowotworami. Orzechy laskowe bogate są także w inne skarby..

Wartość energetyczna 100g orzechów laskowych - 628 kcal 41.9 %



Zawierają one również:

Błonnik              9.7 g

Witamina A          20 IU
Potas                 630 mg
Miedź, Cu        1.725 mg
Mangan, Mn 6.175 mg
Selen                   2.4 mcg
Cholina, łącznie   45.6 mg

10 powodów dla których powinniśmy jeść orzechy laskowe 

1. Już kilka orzechów dziennie wystarczy, by dostarczyć organizmowi niezbędną dawkę nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), regulujących metabolizm, obniżających poziom złego cholesterolu i zapobiegających gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Tłuszcz w orzechach to w większości właśnie nienasycone kwasy tłuszczowe - z tego powodu są zalecane w profilaktyce chorób m.in w miażdżycy i zaburzeniach przemiany tłuszczy.

2. Są bogatym źródłem magnezu i witamin z grupy B - polecane są więc jak najbardziej osobom narażonym na stres i przemęczonym. Najwięcej mają witaminy B6,która bierze udział w produkcji naturalnego rozweselacza  czyli serotoniny.

3. To mit, że tuczą! Osoby na DIECIE ODCHUDZAJĄCEJ dość często unikają jedzenia orzechów. Niepotrzebnie, bo orzechy mogą skutecznie pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Mimo tego, że zawierają dość dużo kalorii, to jednak za sprawą wspomnianych już wcześniej nienasyconych kwasów tłuszczowych, które poprawiają metabolizm i składników mineralnych nie tuczą, tak jak inne przekąski np. kawałek ciasta, baton czy frytki. Jedzmy więc orzechy laskowe regularnie, a one pomogą nam w zachowaniu pięknej skóry, włosów i szczupłej sylwetki!

4. Orzechy laskowe mają niski indeks glikemiczny.

5. Orzechy laskowe mają pozytywny wpływ na mózg i narząd wzroku, jak również na cały układ nerwowy dzięki obecności zdrowych tłuszczy, a także magnezu, wapnia, potasu i fosforu. 

6. Są świetnym źródłem kwasu foliowego, o którego poziom powinny zadbać wszystkie kobiety planujące zajście w ciążę. 

7. Są dobrym źródłem żelaza, dlatego też są polecane w zapobieganiu anemii.

8. Orzechy laskowe chronią przed zaparciami (zawierają sporo błonnika: 9,7 g na 100 g), ale uwaga: sprzyjają zgadze.

9. Ze względu na zawartość fosforu orzechy te polecane są osobom przemęczonym, osłabionym oraz niskociśnieniowcom.

10.  Udowodniono naukowo, że osoby, które jadają orzechy w różnej postaci 5 razy w tygodniu są o ponad 20% mniej narażone na ryzyko zachorowania na nowotwory i choroby serca.


Orzechy laskowe znane są od niepamiętnych czasów.  Symbolizowały one kiedyś pokój, zdrowie oraz źródło bogactwa i siły. 
Pamiętajmy także o tym, aby je odpowiednio przechowywać.


Jak przechowywać orzechy laskowe?



Orzechy laskowe najlepiej przechowywać w skorupkach, niełuskane. W takiej postaci zostają długo świeże i nie tracą swoich właściwości. Natomiast pozbawione skorupek narażone są na zjełczenie – w orzechach jest dużo tłuszczu – oraz na pleśń. 
Takie niełuskane orzechy najlepiej przechowywać w worku (np. bawełnianym lub lnianym) albo koszyku w chłodnym i suchym miejscu. Nie poleca się przechowywania orzechów w plastikowych pojemnikach!

Orzechy laskowe możecie kupić tutaj: KLIK

Źródła:
http://pl.wikipedia.org
http://mamzdrowie.pl/kalorie/orzechy-laskowe
http://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/1,101460,15034104,Cala_prawda_o_orzechozercach__szczupli__niepalacy.html

1 komentarz :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obejrzyj jeszcze