"Niech pożywienie będzie lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem." Hipokrates (460-370 p.n.e.) Niech Was nie zmyli tytuł bloga. Strona ta jest nie tylko o przyprawach,ale również o ziołach, roślinach, owocach i wszystkich naturalnych i zdrowych produktach ,które mogą przynieść nam zdrowie i zadowolenie z życia. Ten blog jest o zdrowym, naturalnym i smacznym odżywianiu.

niedziela, 31 sierpnia 2014

DIETA JAGLANA - na czym polega ? plus zalety kaszy jaglanej !

Kasza jaglana

Zwana też ''krupami'', '' jagłami'' 

Kasza jaglana jest znana od wieków. To prawdziwa bomba witaminowa, świetnie oczyszcza organizm z toksyn, a do tego jest zasadotwórcza. Usuwa z organizmu śluz, który tworzy się w wyniku spożywania produktów przetworzonych, głównie białego cukru (i innych produktów na jego bazie) oraz białej mąki (i wszystkiego, co jest z niej zrobione). Jest polecana przy wychłodzeniu organizmu, chorobach nerek, wątroby, trzustki i jelit. Ponadto jest lekkostrawna, ponieważ nie zawiera glutenu. Dietetycy chętnie polecają kaszę jaglaną ze względu na ogrom jej zalet. Bardzo popularna stała się również dieta jaglana - dieta na bazie kaszy jaglanej pozwalająca oczyścić organizm z toksyn.

Właściwości i zalety kaszy jaglanej

kasza jaglana właściwości


-  Kasza jaglana jest źródłem witamin z grupy B i lecytyny. Posiada ona więcej soli mineralnych niż pszenica, jęczmień i żyto. Ma także wysoki poziom białka i węglowodanów w złożonej postaci. Składniki te powoli uwalniają się do krwi podczas trawienia, dzięki czemu zapewniają mózgowi stały dopływ energii.

- Zawiera dużo żelaza, a więc zapobiega anemii.

- Jest polecana dla osób mających zbyt wysoki poziom cholesterolu. W kaszy jest odpowiedni stosunek wielonienasyconych kwasów tłuszczowych do nasyconych, który wynosi 2:1. Takie proporcje są szczególnie korzystne, gdyż wielonienasycone kwasy tłuszczowe wpływają na wzrost „dobrego” cholesterolu we krwi (HDL), a zmniejszają stężenie „złego” (LDL). 

- Kasza jaglana zawiera krzemionkę, która pozytywnie wpływa na włosy, skórę, zęby i paznokcie.

- Krzem odpowiada również za mineralizację kości, czyli zapobiega ich odwapnieniu.

- Kasza jaglana jest  zbożem zasadotwórczym,  a więc powinny je wprowadzić do diety osoby, które w nadmiarze spożywają mąką, białka, słodycze. 

- Nawilża i odświeża ciało, działa odtruwająco na wątrobę i przeczyszcza jelita.
Polecana jest osobom, które palą papierosy i piją alkohol, ponieważ pomaga usunąć nagromadzone toksyny.

- Jest źródłem antyoksydantów, które likwidują wolne rodniki. Szczególnie ważne dla osób które chcą uniknąć choroby nowotworowej. 

-Kasza ta posiada także właściwości antywirusowe. Dzięki temu jest to idealne rozwiązanie kiedy cierpimy na przeziębienie a nawet zapalenie górnych dróg oddechowych
Zmniejsza stan zapalny błon śluzowych, a więc mogą ją stosować osoby, które zmagają się z katarem. Ponadto ma ona właściwości antygrzybiczne. Zdarza się nawet, że samo jedzenie kaszy jaglanej przez kilka dni wystarcza, aby nie brać antybiotyków. 

- Kleik z kaszy jaglanej jest polecany ludziom cierpiących z powodu dolegliwości przewodu pokarmowego, wątroby, dróg żółciowych czy nerek oraz rekonwalescentom po operacjach. 

fot.betterhappier

Co to jest ta - ''dieta jaglana'' ?

Kasza jaglana ma zbawienny wpływ nie tylko na układ pokarmowy, ale także krwionośny, nerwowy, odpornościowy... Jest naturalnym bogactwem witamin i soli mineralnych i co najistotniejsze w ostatnio bardzo popularnej ''diecie jaglanej'' - ma właściwości oczyszczające organizm z nagromadzonych toksyn. Kasza jaglana jest bardzo dobrym sposobem na odchudzanie i zdrowy detoks. Skąd mamy wiedzieć czy nasz organizm potrzebuje oczyszczenia? Jeśli jesteśmy ciągle zmęczeni, senni lub przeciwnie - mamy problemy z zasypianiem, jeśli ciągle boli nas głowa, mamy nastroje depresyjne. A także jeśli wciąż się odchudzamy, ale waga stoi w miejscu.
Kasza jaglana pomoże nam oczyścić nasz organizm, odkwasić, poprawi nie tylko nasze samopoczucie ale i wygląd skóry. Ponadto zawiera ona duże ilości lecytyny -  która rozbija spożywane tłuszcze oraz cholesterol na małe cząstki i zapobiega przyczepianiu się ich do ścianek naczyń. Lecytyna dobrze działa na wątrobę, m.in. chroni przed tworzeniem się kamieni żółciowych. 

Aby oczyścić organizm zaleca się spożywać kaszę jaglaną co najmniej przez 3 dni (dieta powinna trwać góra 2 tygodnie), najlepiej 5 razy dziennie. Podczas diety zaleca się zrezygnować z kawy i herbaty na rzecz gorącej wody i herbatek ziołowych. Ważne jest oczywiście, aby pić dużo wody.  Do kaszy jaglanej zaleca się dodawać tylko łagodne przyprawy. 

Czytając opinie na blogach i forach internetowych osób stosujących dietę jaglaną zauważyłam, że dieta ta cieszy się bardzo dobrymi opiniami. Może się wydawać, że ciężko na niej wytrwać, ale opinie osób, które mają za sobą kurację kaszą jaglaną są bardzo  pozytywne. Więc na pewno warto spróbować ! Ja osobiście nie stosowałam tej diety, ( ale kaszą jaglaną bardzo lubię ) jeśli ktoś będzie chciał poczytać bezpośrednie opinie, to odszukałam dla was kilka źródeł:


Zapraszam oczywiście do dodawania w komentarzach Waszych opinii:)

Jesień to dobry czas na oczyszczanie organizmu z toksyn nagromadzonych latem. W ten sposób wspaniale przygotowujemy się do czasu zimowego. Oczyszczony organizm lepiej radzi sobie z infekcjami, ponadto poprawia się nasz wygląd i samopoczucie. Warto zastosować choć kilkudniową dietę oczyszczającą na bazie bardzo zdrowej kaszy jaglanej.

Jeśli chcielibyście kupić kaszę jaglaną to zapraszam tutaj: KLIK

2 komentarze :

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. ______________________________________________________________________________________________
    Kasza jaglana gotowana podnosi poziom cukru po spożyciu ok. 14-23% wzrostu, na ok. 1,5 godz.. Wchłania się szybko. Zawiera skrobię, ryż też, a mimo to kasza jaglana wchłania się już po 15 minutach, tj. mamy ten największy wzrost, a w ryżu po 60 minutach. Wzrosty po spożyciu: kasza jęczmienna ok. 4-8%, kasza gryczana ok. 9-18%, kasza manna ok. 10%, kasza kuskus ok. 22%. Wymienione kasze zawierają w swoim składzie b. dużo węglowodanów i są to tzw. NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU, czyli wzrost poziomu cukru we krwi po ich spożyciu, nigdy nie przekracza: 26% wzrostu. Każdy kto zechce, może sobie te wzrosty sprawdzić własnym glukometrem i nie jest to trudne. Wobec tego kasza powinna być jako produkt żywieniowy; zalecana lub dozwolona. Odnośnie konsumpcji to ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

    PUENTA:
    Kasza, to produkt najwyższej wartości odżywczej, a więc biologiczne realia. Należy również wykluczyć ze swojego jadłospisu tzw. WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU, niezdrowe dla człowieka.

    ______________________________________________________________________________________________

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obejrzyj jeszcze